Средната възраст на подвижния състав на БДЖ е 40 години. По Плана за възстановяване и устойчивост очакваме нови 70 push-pull влака, двуетажни влакове и електромотриси. Предвидено е процедурата да бъде обявена през януари, а най-късно до юли да има договор за доставка. Това каза зам.-министърът на транспорта Красимир Папукчийски в ефира на Bulgaria ON AIR.
Той посочи, че сроковете по процедурата предвиждат доставка в рамките на 36 месеца, или през 2026 г.
Папукчийски каза, че служебното правителство е заварило във "фрапиращо" състояние и новите седем Smartron локомотива, които бяха доставени през 2019 г., именно заради непредвиден договор за поддръжка.
"Не можем да говорим за липса на изправни локомотиви и вагони, а по-скоро за липса на добро поддържане и мониторинг“, каза зам.-министърът.
Около 70% от пътническите вагона не са претърпели капитални ремонти, информира той. И уточни, че се подготвя процедура за ремонт и модернизация на 207 вагона от парка на БДЖ. Предвидено е най-малкото да бъде изградена противопожарна система, която липсва към момента.
„Взехме спешни мерки във връзка с това, че напоследък се наблюдава недостатъчно обезпечаване с резервни части за текущите ремонти и мониторинга му. Положението в някои от депата за поддържка на локомотивите е почти критично. Условията на труд са в окаяно състояние, което е довело до отлив на голям брой от персонала, има над 380 вакантни длъжности“, каза още той.
Според Папукчийски докато качеството на услугата не бъде подобрено, не може да се коментира промяна в цената на билетите.
Той изнесе данни, според които за последната година и половина има общо 28 случая на запалвания на подвижен състав на БДЖ. Тенденцията за тези събития се увеличава, смята Папукчийски и допълни, че инциденти се случват както с пътнически, така и с товарни влакове.
Заместник-министърът на транспорта направи и равносметка за свършеното към момента от служебния кабинет. Той отличи като успех задействането на процедурите по Плана за възстановяване, споразумението за изграждане на трети мост на река Дунав, подобряването на корабоплаването.
За окаяното състояние на БДЖ информира и служебният вицепремиер по икономическите политики и министър на транспорта и съобщенията Христо Алексиев, който участва в изслушване пред депутатите от ресорната парламентарна комисия вчера.
Основните проблеми в Българските държавни железници са три – крайно остарелият подвижен състав, недобрата поддръжка и забелязващата се липса на квалифицирани кадри, обобщи Алексиев. Министърът посочи, че заради ниското заплащане в сектора вече трудно се привличат необходимите специалисти за работа.


Украйна издирва Филип Киркоров, а той заяви: Всички знаят къде да ме намерят
Асоциацията на банките със съвети за преминаването към евро
Желязков в Хелзинки: Сигурността на Източния фланг трябва да бъде повишена
Много е вероятно да имаме кална Коледа без сняг
Василев успокои, че удължителният бюджет не представлява риск за пенсиите
Как ASML оформиха индустрията на AI чиповете
Нямате нужда от казино, имате Нюйоркската фондова борса
Шефчович за глобите и регулациите за компании от САЩ
Шефчович: Със САЩ преговаряме на ниво екипи
Европейците държат 3 пъти по-голям дял парите си в банки от американците
Китайците нямат спиране – ще участват в 24 часа на Льо Ман
Трябва ли да се сменят и сензорите за следене на налягането с гумите
Световната автомобилна индустрия изпадна в дълбока криза
5 мита за SUV, които е време да изчезнат
Renault слага край на най-малко известната си марка
Песков: Русия се стреми към дългосрочен мир
"България Еър" и Летище "Васил Левски" – София посрещнаха 8-милионния пътник за 2025 година
Бензема нае Лувъра за 12 000 евро за среща с приятелката си
Френският съд реши: ПСЖ ще плати на Мбапе $60 милиона
Полицията осуети имотна измама за стотици хиляди левове